בְּרָהָמָן

בְּרָהָמָן

 

בְּרָהָמָן הוא מסתורין גדול ועדיין הוא האמת הפשוטה, הברורה.

ברהמן הוא נשמת נשמתנו. הוא עצם העצמי שלנו.

ברהמן הוא השתי וערב של מארג העולם הזה.

הוא זה השוכן בקרבנו.

 

המילה ברהמן נגזרת מהשורש בְרִימה, שפירושו להתרחב, להיעשות ענק, למלא כל חלל, להיות שלם ומושלם.

קיימת מציאות נמשכת בקרב השינוי. אותה מציאות נמשכת היא ברהמן או המוחלט.

ברהמן הוא אינטליגנציה אין-סופית. הוא מסה של תודעת נועם.

שמו הוא סָט-צִ’יט-אַנָנדָּה– קיום-דעת-נועם מוחלט.

משכנו הוא תודעה טהורה.

אוקיינוס אפשר להשוות רק לאוקיינוס.

כך גם ברהמן או המוחלט ניתן להשוות רק לברהמן לבדו.

תשובה הניתנת במילים ביחס לנצחי היא אשליה. הנצחי הוא מעבר לדיבור ולשכל.

 

ברהמן מתעלה מעבר לזמן, חלל וסיבתיות

ברהמן או המוחלט הוא מעבר לזמן, חלל וסיבתיות.

זמן נגרם על-ידי רצף של אירועים. כיצד יכול להיות זמן בנצחי?

חלל הוא המרחק שבין שני עצמים. כיצד יכול להיות חלל כאשר אתה מרגיש ורואה את העצמי בכל מקום?

בעולם זה יש סיבה לכל דבר. הזרע הוא הסיבה לעץ וכן הלאה.

כיצד יכולה להיות סיבה לברהמן, שהוא בעל קיום עצמי, שהוא איננו תוצאה של דבר?

קיים שוני רק בחפצים המתקיימים בחלל. בתודעה טהורה אין לא חלל ולא זמן. תודעה טהורה היא אין-סופית, בלתי משתנה, מעבר לסיבה ולתוצאה, מעבר לטוב ולרע. היא חסרת תשוקה ומשום כך מושלמת, טהורה וחופשייה.

תודעה טהורה קיימת לנצח.

 

הבסיס לשמות ולצורות

בעולם הנגלה של שמות וצורות, צבעים, תבניות, גדלים וקולות נחוץ להבדיל בין הפרטים השונים.

אך ברהמן הוא מהות אחת אחידה של נועם, שלווה וחוכמה.

לא ניתן לחלקו לגורמים. הוא זהה בכל מקום.

הוא אין-סופי וחסר תנועה, וככזה הוא חסר צבע, דמות או צורה.

ברהמן הוא חסר צורה בין כל הצורות. הוא חסר גוף בין כל הגופים. הוא חסר שם ביןכל השמות.

 

בד הציור הוא הבסיס. עליו מצוירות תמונות שונות. תמונות אינן אלא צבעים. לתמונות אין קיום נפרד מבד הציור.

ברהמן או המוחלט הוא הבסיס.

על בד הציור של ברהמן נרשמים שמות וצורות. אין להם קיום ללא ברהמן.

 

טוּרִיָה או המצב הרביעי

קיימים שלושה מצבי מודעות והם: ערות, חלימה ושינה עמוקה.

קיימת תודעה עליונה אחת משותפת המאחדת בין שלושת מצבי המודעות הללו והיא הבסיס של אותם מצבים. זאת הסיבה לכך שכאשר אדם מתעורר הוא זוכר את הנועם שבשינה עמוקה.

אותה תודעה מאחדת, קבועה ואין-סופית היא ברהמן, או טוריה או המצב הרביעי, שהוא תודעה טהורה או מוחלטת. שאם לא כן, זה שישן, זה שחולם וזה שמתעורר יהיו ישויות נפרדות.

מצב היקיצה נעלם במהלך שלב החלימה. כאשר אתה מתעורר לא מתרחשת חלימה. במהלך שינה עמוקה אין מצב של יקיצה וגם לא מצב חלימה. וכך מצבים אלה מתעתעים.

ברהמן תמיד קיים. המצב האחד המאחד בין כל שלושת המצבים האלה, כלומר הטוּרִיָה, מתקיים תמיד כבסיס של שלושתם.

מצב הטוריה הוא המציאות היחידה. הוא העד הדומם של שלושת המצבים. הוא נפרד משלושת המצבים.

טוריה הוא ברהמן או המוחלט.

 

הכרה וברהמן

ההכרה יכולה לדעת רק עצמים חיצוניים. כיצד יכולה ההכרה לדעת את היודע? אינך יכול לקפוץ מעל לראשך. האש אינה יכולה לכבות את עצמה.

ברהמן הוא הסיבה. הכרה היא תוצאה.

ברהמן הוא נצחי. ההכרה מוגבלת.

כיצד יכולה התוצאה לדעת את הסיבה לה?

כיצד יכול החלק לדעת את השלם?

כיצד יכול המוגבל לדעת את האין-סופי?

 

לימוד מספרים והגשמה

אי-אפשר להגיע אל ברהמן או אל המוחלט כפי שאדם מגיע לכפר. הכפר הוא חיצוני לך, אך ברהמן נוכח בכל. הוא נמצא בכל מקום. הוא העצמי או האטמן הפנימי ביותר שלך. ההכרה נמסה בברהמן. הנשמה הפרטית מתאחדת עם הנשמה העליונה או עם המוחלט, בדיוק כפי שהטיפה מתאחדת עם האוקיינוס.

אינך יכול לדעת את ברהמן או המוחלט באמצעות הכלי המוגבל, השכל.

השכל שואב את כוחו ואורו מהמקור, מברהמן, מהנשמה העליונה.

השכל יכול לדעת רק את הטבע והתכונות, כגון צבע, צורה וכד’ של חפצים הנתפשים באמצעות החושים. אבל הוא לא יכול לדעת את היודע.

הבנה שכלית של טבעו של ברהמן, לימוד בלבד של הכתבים הפילוסופיים או ידע תיאורטי של ברהמן אינם יכולים לאפשר לך הגשמה עצמית או חירות. השכל והחושים חייבים להפסיק לפעול. האני חייב להתמזג אל תוך אוקיינוס הנועם.

 

מלא את הכרתך במחשבות על ברהמן. חשוב על ברהמן. הרהר בברהמן. עשה מדיטציה על ברהמן. התמסר רק לברהמן, מצא מקלט בברהמן.

נהל בכל זמן שיחות על ברהמן עם שואפים רוחניים. אפשר להכרתך ולפּרָנָה (אנרגית החיים) שלך להיספג בברהמן.

התמזג אל תוך הברהמן. התבסס בתוך הברהמן.