קרמה – חוק הפעולה והתגובה
היכן שיש סיבה, חייבת להיווצר גם תוצאה.
הזרע הוא הסיבה של העץ, שהוא התוצאה.
העץ מייצר זרעים והופך להיות הסיבה לזרעים.
הסיבה נמצאת בתוצאה והתוצאה נמצאת בסיבה.
(להמשך קריאה)
קרמה היא מושג בסנסקריט המבטא פעולה או מעשה.
כל פעולה פיזית או נפשית היא קרמה.
קרמה היא סך כל הפעולות שלנו, הן בחיינו הנוכחיים והן בלידות הקודמות שלנו.
משמעותה של קרמה אינה רק פעולה, אלא גם תוצאות הפעולה. תוצאות הפעולה אינן באמת דבר נפרד מהפעולה ואינן יכולות להתקיים בנפרד ממנה.
חוק הקרמה משמעותו חוק הסיבתיות. היכן שיש סיבה, חייבת להיווצר גם תוצאה. הזרע הוא הסיבה של העץ, שהוא התוצאה. העץ מייצר זרעים והופך להיות הסיבה לזרעים. הסיבה נמצאת בתוצאה והתוצאה נמצאת בסיבה. התוצאה דומה בטבעה לסיבה. זוהי השרשרת האוניברסלית של סיבה ותוצאה שאין לה סוף.
אין חוליה בשרשרת שאינה הכרחית. העולם הזה מתקיים על-פי חוק בסיסי חיוני זה. חוק זה הוא בלתי נמנע ואינו ניתן לשינוי. חוק נשגב זה פועל בכל מקום במישור הפיזי והנפשי. אין תופעה שיכולה להתחמק מפעולתו של חוק אדיר זה. כל חוקי הטבע האחרים נחותים בהשוואה לחוק בסיסי זה.
אין אירוע שיכול להתרחש בלי שתעמוד מאחוריו סיבה מוחלטת, ברורה. פריצת מלחמה, הופעתו של כוכב שביט, התרחשות של רעידת אדמה או התפרצות הר געש, התפשטותה של מגיפה, רעם, ברק ושיטפונות, מחלות הגוף, מזל, חוסר מזל – לכולם יש סיבה ברורה מאחוריהם.
החוק הנשגב של הסיבתיות כולל את חוק הפעולה והתגובה, חוק הפיצוי וחוק התגמול. כל החוקים הללו מופיעים תחת כותרת אחת חובקת-כל, תורת הקרמה.
החוק של הפעולה והתגובה
אם יש פעולה, חייבת להיות תגובה. התגובה תהיה בעלת עוצמה שווה ודומה בטבעה. כל מחשבה, שאיפה, דמיון ורגש גורמים לתגובה. מידה נעלה תזכה בגמול שלה. עוון מוביל לעונש שלו. זוהי פעולתו של חוק התגובה.
אלוהים אינו מעניש את הרשעים וגם אינו מתגמל את הצדיקים. זאת הקרמה שלהם שתזכה אותם בגמול או בעונש. זהו חוק הפעולה והתגובה המניב את הפירות. אין את מי להאשים.
החוק פועל בכל מקום בהקפדה בלתי פוסקת ובדיוק מדעי. חוק הפעולה והתגובה פועל הן במישור הפיזי והן בנפשי.
אם תקח חיים פרטיים כאירוע מבודד, המתחיל בלידה של הגוף הגשמי ומסתיים עם מותו, לא תצליח למצוא כל הסבר נכון או פתרון מדויק לענייני החיים. אתה תגשש באפלה ובייאוש. חייך הנוכחיים הם לא כלום בהשוואה לכלל חיי הנשמה. הם רגעיים. הם רק חלקיק זעיר. אם תרצה לגלות את הסיבה או מה גרם לדבר-מה, תצטרך להתעמק בתוך ענייני חיי הנשמה הנצחיים. רק אז יתקיים איזון מושלם בין סיבה ותוצאה, גורם והשלכה. תצטרך לשפוט מתוך מבט נרחב של חיי הנשמה הנצחיים. החיים אינם מסתיימים עם התפרקותו של הגוף הגשמי בלבד. אם תביא בחשבון את המבט הרחב ביותר של חיי הנשמה. אז הקו יהיה ברור למדי. אז תמצא פתרון מושלם, מספק לכל העניינים המורכבים והמסובכים של החיים. אז לא יהיה מקום לטענות, קינות או אי הבנות.
התהוות הקרמה
טבעו של האדם נחלק לשלושה. תשוקה או רגש, ידיעה ורצון.
שלושת רכיבים אלו מהווים את הקרמה שלו.
הוא יודע עצמים כמו כסא, עץ וכדו’. הוא מרגיש שמחה ועצב. הוא רוצה לעשות דבר-מה או לא לעשותו.
מאחורי הפעולה קיימות תשוקה ומחשבה. תשוקה לעצם מסוים עולה בהכרה. לאחר מכן אתה חושב כיצד להשיגו. אחר-כך אתה מתאמץ להחזיק בו. תשוקה, מחשבה ופעולה הולכות תמיד יחד. הן שלושת החוטים הארוגים יחדיו, כביכול, במיתר הקרמה.
תשוקה מייצרת קרמה. אתה עובד ומתאמץ להשיג את העצמים שאתה משתוקק להם. קרמה מייצרת את פירותיה ככאב או כהנאה. תצטרך להיוולד פעם אחר פעם כדי לקצור את הפירות של הקרמה שלך. זהו חוק הקרמה.
סָנצִ’יטָה, פּרָרָבּדָהָה וקרִייָמָנָה
הקרמה נחלקת לשלושה סוגים: פעולות שהצטברו, פעולות שנשאו פרי ופעולות בהווה.
סנצ’יטה היא מצבור כל הקרמות מן העבר. חלק ממנה ניכר באופיו של האדם, בהעדפותיו, כישוריו, יכולותיו, נטיותיו ותשוקותיו.
פררבדהה היא אותו חלק של הקרמה מהעבר שאחראי לגוף הנוכחי. הוא בשל לקצירה. לא ניתן להימנע ממנו או לשנותו. ניתן לכלותו רק באמצעות התנסות וחוויה. הינך משלם את חובות העבר שלך.
קריימנה היא אותה הקרמה שנעשית עתה למען העתיד.
שלושה סוגי פעולות
הפעולות הן משלושה סוגים: טובות, רעות ומעורבות.
כל מעשה הוא תערובת של טוב ורע. בעולם זה לא יכול להיות מעשה שהוא טוב באופן מוחלט או רע באופן מוחלט. היקום הגשמי הזה הוא מקום יחסי. אם אתה מבצע פעולה כלשהי, היא תגרום למשהו טוב בפינה אחת שלו ולמשהו רע בפינה אחרת. עליך לנסות לבצע פעולות כאלה אשר יכולות להביא לטוב הרב ביותר ולרע המועט ביותר.
גורל ומאמץ עצמי
גם אם חוק הקרמה לא ניתן לשינוי, עדיין קיים המרחב של חסד אלוהי. החסד מגיע באמצעות חרטה, צניעות ודבקות. חרטה אינה משנה את חוק הקרמה. היא פעולה שנושאת פרי כמו כל פעולה אחרת.
מה שנגזר על האדם לקצור לא יכול להשתנות על-ידי הפרט. אך את הִישָׁנוּתו ניתן בהחלט לבלום באמצעות מאמץ עצמי.
המאמץ העצמי של היום הופך לגורל של מחר.
הגֶּשֶׁם וכו’ אינם נתונים לשליטתו של האדם. ובכל זאת חורש האיכר את שדותיו. הוא מתרגל מאמץ עצמי. היבול עלול להינזק בגלל מחסור בגשמים. עדיין האדם אינו מתייאש. הוא מעלה קורבנות כדי לזרז את הגשם וקוצר יבול נאה.
כל נשמה דומה לחקלאי שברשותו חלקת אדמה. גודל החלקה, איכות האדמה, תנאי האקלים – כולם קבועים מראש. אולם החקלאי חופשי לעבד את האדמה, לדשן אותה ולהשיג יבול טוב או להשאירה כאדמת בור.
הגורל הוא היצירה שלך. אתה יצרת את גורלך על-ידי מחשבות ופעולות. אתה יכול לבטל אותו על-ידי חשיבה נכונה ופעולה נכונה. גם אם קיים רוע או כוח עוין המתנגד ומתקיף אותך, אתה יכול להעלים את כוחו על-ידי החלטה נחושה להפנות את הכרתך ממנו והלאה. כך אתה יכול לנטרל את הגורל.
אל תאמר: “קרמה, קרמה. זוהי הקרמה שהפכה אותי לכזה”.
התאמץ.
העתיד הוא בידיך. אתה יכול לשנות את גורלך. אתה בעל רצון חופשי לפעול.